لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نحوه اجرای سقف عرشه فولادی...

اجرای سقف عرشه فولادی از اهمیت بسزایی برخوردار است و حتما برای اجرای آن باید از فرد کاربلدی کمک گرفته شود. برای اجرای سقف عرشه فولادی نیازی به قالب بندی، میلگردها، انواع بلوک سقفی نظیر بلوک سفالی و ... نیست بلکه توسط ورق های گالوانیزه اجرا می شوند. سرعت اجرای این نوع سقف بسیار بیشتر از سقف های دال بتنی و تیرچه بلوک است.


در مقاله قبلی که از همین وب سایت منتشر شد درمورد سقف عرشه فولادی و مزایای آن توضیحات کاملی دادیم اکنون در این مقاله می خواهیم روش و مراحل نصب آن را شرح دهیم؛ پس مارا در این امر یاری نمایید

مراحل اجرای سقف عرشه فولادی


اجرای سقف عرشه فولادی به 4 مرحله تقسیم بندی می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


1- نصب کردن ورق های گالوانیزه فولادی

اولین مرحله در اجرای سقف عرشه فولادی نصب کردن ورق های گالوانیزه می باشد. اجرا و نصب ورق های گالوانیزه کاری بسیار حساس است و نیاز به دقت و توجه بسیاری دارد پس باید قبل از سفارش دادن ورقه های گالوانیزه، ابتدا سقف اندازه گیری شود و مشخص گردد که به چه میزان گالوانیزه نیاز است. در این مرحله باید بسیار توجه کنید تا اندازه گیری ها دقیق باشند بنحوی که طراحی های لازم برای اجرای ورق ها انجام شود. علاوه بر نکته گفته شده ضخامت مورد نیاز ورق ها نیز باید اندازه گیری شوند. ضخامت این ورق ها با توجه به تعداد طبقات و بارهای وارده به سقف اندازه گیری می شوند.
پس اتمام اندازه گیری ها و مشخص شدن میزان صفحه موردنیاز، اکنون باید برای سفارش دادن آن اقدام و پس از دریافت کردن ورق های گالوانیزه مورد نظر نوبت به حمل آنها به بالای سقف ساختمان مد نظر می رسد. حال باید با ظرافت و نظم کامل آنها را در جای مخصوص به خود قرار داد. از مهم ترین و حساس ترین قسمت اجرای سقف عرشه فولادی نصب صفحه فولادی است.
باوجود دهانه های کمتر از 3 متر دیگر نیازی به استفاده از شمع برای سقف نیست و برای تحمل بار ورق ها می توان از ستون های فرعی استفاده کرد. ولی اگر دهانه ها بیش از 3 متر شد نیاز است برای حفظ بار حتما از شمع های موقت استفاده شود. ورق های فولادی حاوی نری و مادگی هستند که در داخل یکدیگر قرار می گیرند و این امر باعث ثابت ماندن صفحه ها درکنار یکدیگر می شوند.

2- نصب کردن برش گیر یا گل میخ


در مرحله دوم از اجرای سقف عرشه فولادی باید برش گیرها نصب شوند. وظیفه این برش گیرها اتصال دادن صفحه های گالوانیزه به ستون های اصلی است.جنس گل میخ ها فلزی و محکم است. بنابراین با استفاده از آنها صفحه ها را به ستون محکم می کنند که این امر موجب ایجاد شدن اتصال دائمی و قدرتمند می شود.


3- آرماتور بندی

آرماتور بندی با استفاده از میلگرد، برای تقویت کردن سقف و افزایش تحمل بار آن، انجام می شود. در این مرحله می توان از میلگردهای معمولی آجدار و یا مدل های امروزی و جدیدتر آن استفاده کرد.


4- بتن ریزی

بتن ریزی آخرین مرحله در اجرای سقف های عرشه فولادی است. از بتن جهت پوشاندن سطح ورق های گالوانیزه و آرماتور استفاده می شود. بتن حاوی عیارهای مختلفی است که این امر بستگی دارد در بتن از چه میزان سیمان استفاده شده باشد. عیار مناسب بتن را می توان با توجه به شماره سقف و بار وارده به آن انتخاب کرد. انتخاب بتن با عیار مناسب باعث کاهش هزینه بتن ریزی و افزایش مقاومت و دوام سقف می شود.(جهت خرید بلوک سقفی یزد سفالین ملیک کنید)

درمقاله فوق درمورد نحوه اجرایی کردن سقف عرشه فولادی توضیحاتی دادیم که امیدوتاریم مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با سقف تیرچه کرومیت و مزایای آن  دیدن فرمایید



 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0