لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

سقف روفیلکس چیست و چه مزایایی دارد؟

سیستم های سقفی از انواع مختلفی برخوردارند و هریک از آنها دارای ویژگی و مزایای منحصر به فردی هستند. سیستم سقفی روفیلکس نوعی سیستم سقفی است که از آن برای اجرای ساختمان ها از جمله مسکونی و غیر مسکونی استفاده می گردد.
سقف روفیلکس دارای مزایایی نظیر سبکی، سرعت و سهولت در نصب، صرفه جویی اقتصادی و .... می باشد به همین دلیل بسیاری از مهندسان و معماران در اکثر مناطق ایران از این نوع سقف استفاده می کنند.(جهت مشاهده بلوک سقفی یزد کلیک کنید)
در این مقاله قصد داریم درمورد سقف روفیلکس بصورت کامل توضیح داده و به مزایای آن نیز بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


سقف روفیلکس


سقف روفیلکس از لحاظ ساختاری بسیار شبیه به سقف های مرکب بتنی نظیر سقف کامپوزیت می باشد. درواقع این نوع سقف یک شبکه توری همچون فلز است که حاوی ناودان های بسیاری است. از سقف روفیلکس اغلب برای اجرای سقف های مرکب بتنی و دیوارهای یکپارچه استفاده می گردد. همچنین این نوع سقف یک قالب (درجا) است.


مزایای استفاده از سقف روفیلکس


یکی از مزایای قالب فلزی مشبک روفیکس،بتن ریزی همزمان در طبقات مختلف بدون نیاز به هرگونه تجهیزات از جمله شمع، جک و ... می باشد. همچنین حذف هرقالب بندی بدون نیاز به نیروی ماهر یا متخصص به این عمل امکان پذیر است که موجب افزایش سرعت در اجرا و پیشرفت در کار می شود. درادامه مقاله، به دیگر مزایای استفاده از این نوع سقف خواهیم پرداخت.


 مزیت های اجرایی سقف روفیلکس:


از جمله مزایای این نوع سقف می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. استفاده از این نوع سقف موجب افزایش سرعت و سهولت در اجرا و کاهش هزینه های اجرایی نیز می شود.
2. درصورت استفاده از این نوع سقف دیگر نیازی به جک و شمع برای قالب بندی نیست همچنین برای نصب این نوع سقف بر روی طبقات نیازی به بالابر و یا جرثقیل نمی باشد.
3. سقف های روفیلکس در برابر عوامل طبیعی و جوی همچون سیل، زلزله و ... دارای مقاومت بسیاری می باشند. همچنین این نوع سقف در برابر صدا و حرارت از عایق مناسبی برخوردار هستند.
4. سقف روفیلکس دارای قابلیت شکل پذیری بی نظیری برای ساخت فرم‌های پیچیده می باشد و استفاده از آن موجب جلوگیری از پوسیدگی لوله ها می شود.
5. برای اجرای این نوع سقف نیاز به نیروی ماهر و متخصص در این زمینه نمی باشد و ضایعات آن در حین بارگیری، حمل، نگهداری و نصب بسیار کم است.
6. سقف روفیلکس دارای قابلیت بتن ریزی هم زمان در همه طبقات را دارد همچنین استفاده از آن باعث کاهش ضخامت و وزن سقف می شود.


کلام آخر:


در مقاله فوق ابتدا درمورد سقف روفیلکس توضیحات کاملی دادیم سپس به مزایای آن نیز پرداختیم؛ امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات و مطالب ارائه شده در وب سایت یزد سفالین با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات بهتر و با ارزش تری را خدمت شما سروران گرامی ارائه دهیم.






 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0