لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با سقف عرشه فولادی- کاربرد و مزایای آن

به سقف هایی سقف عرشه فولادی می گویند که آنها را با استفاده از دو عنصر ورق های فولادی گالوانیزه ذوزنقه ای شکل تحتانی و برش گیرها تولید می کنند. این نوع سقف با استفاده از آرماتور بندی و بتن ریزی بر روی ورق های فولادی اجرا می شود. تیرهای فرعی استفاده شده در بین تیرهای اصلی یک سازه جزو بخش های اصلی سقف های عرشه فولادی محسوب می شوند.(جهت مشاهده انواع بلوک سقفی یزد کلیک کنید..)

به عبارت دیگر سقف عرشه فولادی نوعی سقف کامپوزیت می باشد با این تفاوت که در ساخت سقف عرشه فولادی از ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای و درساخت سقف کامپوزیت از قالب موقت بتن استفاده شده است. سقف عرشه فولادی از مزایای بسیاری برخوردار است به همین دلیل امروزه مهندسین و ساختمان سازان این نوع سقف را مناسب ترین جایگزین برای دیگر سقف های سنتی می دانند

مزایا سقف عرشه فولادی:

سقف عرشه فولادی در مقایسه با دیگر سقف های ساختمانی نظیر سقف تیرچه بلوک از وزن کمتری برخوردار است زیرا در سقف تیرچه بلوک از بلوک سقفی مثل بلوک سفالی استفاده می شود و سقف عرشه فولادی نیازی به انواع بلوک سقفی ندارد. همچنین استفاده کردن از این نوع سقف باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های اجرایی می شود.

از دیگر مزایای این نوع سقف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پایه فولاد Multideck بکار رفته در سقف عرشه فولادی دارای محافظت از خوردگی عالی است همچنین می تواند حداقل ضریب نیرو را تحمل کند.
2- سرعت نصب کردن سقف عرشه فولادی در یک سازه ساختمانی بسیار زیاد است.
3- سقف عرشه فولادی را می توان در طرح های متنوع با قدرت، انعطاف پذیری و کارایی بیشتری یافت کرد.
4- سقف عرشه فولادی با گذشت زمان پیچ و تاب نمی خورد و درمقابل شرایط محیطی و جوی نظیر تغیرات آب و هوایی بسیار مقاوم است.


درمقاله فوق درمورد سقف عرشه فولادی و مزایای آن توضیحاتی دادیم. امیدواریم که مورد توجه و استفاده شما همراهان عزیز قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید

پیشنهاد میکنیم از مقاله  آشنایی با نحوه اجرای سقف عرشه فولادی دیدن فرمایید




 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0