لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با سقف های کامپوزیتی و مزایای آن

بلوک سقفی، جزء  اجزای مهم در یک ساختمان هستند و دارای انواع مختلفی هستند. برای ساختن یک سازه باید بهترین و مناسب ترین نوع سقف انتخاب و اجرا شود. اجرا کردن مناسب ترین نوع سقف در یک سازه باعث کاهش هزینه های اجرایی و افزایش کیفیت سازه می شود همچنین می تواند از خراب شدن سازه در شرایط بحرانی نظیر زلزله جلوگیری کند. در مقالات قبلی که از همین وب سایت منتشر شده درمورد انواع سقف های ساختمانی ار نام بردیم و درمورد آنها توضیحاتی دادیم؛ اکنون در این مقاله قصد داریم سقف کامپوزیت را تعریف سپس مزایای استفاده از آن را بگوییم. با ما همراه باشید:


سقف کامپوزیت چیست؟


سقف کامپوزیت یا سقف مرکب سقفی است که از مخلوط فولاد و بتن ساخته می شود. بتن ریزی در این نوع سقف بصورتی انجام می شود که این نوع سقف در قسمت بالای تیرآهن ها ب عنوان یک عضو فشاری قرار بگیرد. همچنین در این نوع سقف از میلگردهای حرارتی استفاده می کنند و آنها را روی سقف کامپوزیت و در جهت مخالف با تیرهای فرعی قرار می دهند که این امر باعث یکپارچه شدن بتن و درگیری با سقف می شود. جوش دادن این میلگردها با تیرهای فرعی مانع از ترک خوردن بتن می شود.

اگر بخواهیم سقف کامپوزیت را با سقف تیرچه بلوک که از ترکیب انواع بلوک سقفی با انوع تیرچه هستند مقایسه کنیم باید بگوییم که سقف کامپوزیت دارای یکپارچگی بیشتری است که همین امر باعث بالا رفتن میزان مقاومت این نوع سقف می شود.



مزایای سقف کامپوزیتی:


1- این نوع سقف در مقایسه با سقف های دیگر نظیر سقف های تیرچه بلوک با بلوک سقفی، از وزن کمتری و مقاومت بیشتری برخوردار هستند.


2-اجرای این نوع سقف بسیار آسان بوده و باعث کاهش زمان اجرا می شود.


3-سقف و اسکلت ساختمان بصورت یکپارچه است.


4- استفاده از این نوع سقف باعث کاهش هزینه های اجرایی می شود.


در مقاله فوق درمورد سقف های کامپوزیت توضیحاتی دادیم و به مزایای آن اشاره کردیم. امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

جهت مشاهدهنحوه اجرای سقف های کامپوزیتی کلیک کنید.



 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0