لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی سقف های وافل ( دو طرفه ) و کاربرد آن

سقف وافل چیست؟

سقف وافل نوعی سقف بتنی با ظاهری شکیل و زیبا است که از نظر اقتصادی و فنی مزایای بسیاری دارد و همین امر باعث افزایش استفاده از آن در ساختمان سازی شده است. برای استفاده از سقف های وافل در ساختمان سازی نیاز به قالب وافل می باشد زیرا این قالب ها باعث کاهش وزن سازه و ایجاد نمایی زیبا در سطح زیرین سقف می شود.
درمقاله زیر قصد داریم برای شما عزیزان توضیحات بیشتری درمورد سقف های وافل و تفاوت آن با سقف های تیرچه بلوک و بلوک های سقفی بدهیم. پس با ما همراه باشید:


تاریخچه سقف های دوطرفه یا وافل:

ایده سقف های دوطرفه از زمان هخامنشیان یعنی حدود 2500 سال پیش داده شده است. باستان شناسان طبق تحلیل هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مهندسان و طراحان آن زمان، سقف آثار باستانی تخت جمشید را مطابق با این ایده از الوارهای چوبی ساخته اند همچنین ایده سقف دوطرفه را می توان در دیگر نماهای قدیمی نظیر بنای آکروپولیس یونان، هم دوره با هخامنشیان مشاهده کرد.
معنی امروزی سقف دوطرفه، سقف وافل است و به اوایل قرن 19 بر می گردد. مسائل مربوط به معماری زمانی خیلی مهم شد که صنعت در حال رشد و پیشرفت بود همچنین ساخت و سازها گسترش پیدا کرده بودند در آن زمان چالش معماری بر سر نیاز به دهانه های وسیع تر جهت اجرای طرح های معماری بود. در آن هنگام استفاده از سقف های وافل مورد توجه مهندسین و ساختمان سازان قرار گرفت تا بتوانند با استفاده از آن نیاز به دهانه های گسترده بدون استفاده از ستون را برطرف کنند.



تاریخچه استفاده از سقف های وافل




چرا استفاده از سقف های وافل مورد استقبال قرار گرفته است؟

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی در امر ساختمان سازی، سقف های وافل بسیار مورد استقبال قرار گرفتند همچنین استفاده کردن از سقف های وافل در ساخت و سازی باعث کاهش هزینه ها می شود زیرا با وجود این سقف ها دیگر نیازی به تیرچه و انواع بلوک سقفی نظیر بلوک سقفی یونولیتی نیست.



در مقاله فوق درمورد تاریخچه و تعریف سقف های دوطرفه یا وافل برای شما عزیزان توضیحاتی دادیم و امیدواریم مورد استقبال و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید با استفاده از مقالات منتشر شده از این وب سایت، با کمترین هزینه صاحب ساختمان های مقاوم و زیبا شوید. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

بهترین نوع سقف سازه ای چیست؟



 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0