لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

پنل MPS چیست و چه کاربردی دارد؟

 براساس مقررات سازمان راه، مسکن و شهرسازی و دیگر مقرارت این چنینی، برای محافظت از بلوک های سقفی یونولیتی در برابر حریق و آتش سوزی و دیگر خطرات احتمالی که انها را تهدید می کند نیاز است تا زیر سقف توسط پوشش مناسبی نظیر سقف های کاذب (شبکه میلگردی، رابیتس، گچ و خاک) محافظت شوند.

قالب های MPS با رعایت مفاد مذکور جهت محافظت از بلوک سقفی تولید شده است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از سقف های کاذب می باشند.
قصد داریم درمقاله زیر توضیحات کامل و جامع تری درمورد قالب های MPS و مزایای آن بدهیم بنابراین با ما همراه باشید:

قالب MPS چیست؟


قالب MPS، پانل هایی جهت محافظت کردن از بلوک های سقفی یونولیتی هستند ضخامت این پانل ها 12 سانتی متر بوده و آنها را با ترکیب کردن مواد معدنی صنعتی با سیمان های مخصوص تیرچه های خرپایی بتنی و سفالی تولید می کنند. قالب های MPS از بلوک های پلی استایرن سقفی دربرابر حریق و آتش سوزی همچون سپر دفاعی محافظت می کنند.


مزایای قالب MPS در ساختمان سازی:


1- کاهش مصرف بلوک یونولیتی سقفی:

سطح زیرین قالب MPS دارای ضخامت است و در سقف های تیرچه ای با ارتفاع 25 از بلوک سقفی 20 سانتی استفاده می شود همچنین در سقف های تیرچه ای 20 سانتی متری، بلوک سقفی 15 سانتی متری کاربرد دارد. ضمنا قالب ها دربرابر شکسته شدن یونولیت های سقفی درحین بتن ریزی جلوگیری می کنند که این امر باعث می شود مصرف بتن و یونولیت های سقفی کاهش یابد.

2- استفاده از این روش باعث می شود اجرای سقف کاذب حذف شود به همین دلیل هزینه های اجرایی و زمان اجرا کاهش پیدا می کند.

3- قالب MPS دارای عملکرد پوشش مانع حرارتی است بنابراین در برابر آتش سوزی تا دمای 120 درجه سانتی گراد و در مدت 15 دقیقه میتواند دوام بیاورد.

4- در زمان اجرا مابین قالب MPS و بلوک سقفی یونولیتی حدود 5 سانتی متر فضای خالی وجود دارد که همین امر موجب می شود صدا انتقال پیدا نکند.



5- سطح قالب های MPS زبر است که این امر موجب چسبندگی بیشتر و بهتر گچ به قالب ها می شود.

6- قالب های MPS باعث عدم کاهش فضای داخلی می شوند همچنین موجب افزایش ارتفاع ساختمان از کف تا سقف می شوند.

7- این قالب ها وزن سقف و سازه را کاهش می دهند.

8- دربرابر حوادث طبیعی همچون زلزله بسیار مقاوم هستند.



درمقاله فوق درمورد قالب های MPS و مزایای آن توضیحاتی دادیم و امیدواریم که مورد توجه و استقبال شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید. 




 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0