لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چرا بلوک های سقفی یونولیتی مناسب ترین عایق برای سقف ها هستند؟

بلوک های سقفی یونولیتی با به دام انداختن هوا درون خود و متوقف کردن انتقال حرارت به بیرون از ساختمان ها، توانسته ااند خود را جزو بهترین نوع بلوک های سقفی در امر عایق کاری قرار بدهند که نتیجه اینکار آنها متعادل کردن حرارت درون ساختمان ها می شود حال ما قصد داریم در مقاله زیر توضیحات بیشتری درمورد عایق کاری ساختمان ها توسط بلوک های سقفی یونولیتی بدهیم پس با ما همراه باشید. 

هنگامی که هوا سرد می شود بهترین راه حل برای گرم کردن بدن انسان ها پوشیدن ژاکت و لباس هاس گرم است و این دقیقا همان کاری است که بلوک های یونولیتی برای ساختمان ها انجام می دهند با این تفاوت که ژاکت ها بدن انسان ها را گرم می کنند و بلوک های سقفی یونولیتی منازل و ساختمان ها را گرم نگه می دارند.

بلوک های سقفی یونولیتی با بدام انداختن هوا درون خود می توانند از هدر رفتن حرارت در مقادیر بسیار زیاد جلوگیری کنند و عایق سازی ساختمان یعنی به دام انداختن هوا و جلوگیری کردن از هدر رفتن حرارت است و اساس کار عایق سازی در تمام ساختمان های کوچک و بزرگ توسط بلوک های یونولیت سقفی انجام می شود.


یونولیت های سقفی یا فوم های سقفی می توانند با نگه داشتن هوا درون حباب های موجود در خود از هدر رفتن انرژی در ساختمان ها جلوگیری
کنند و تنها به همین دلیل است که مهندسین و ساختمان سازان، پانل های سقفی را به عنوان عایق کننده های بسیار قوی در ساختمان سازی می شناسند.

برای تولید یونولیت های سقفی یا پلی استایرن ها از استایروفوم استفاده می کنند. استایروفوم ها از مشتقات نفتی تولید می شوند که این مواد ترمو پلاستیکی را در دمای معینی از حالت مایع به حالت جامد تبدیل می کنند.از استایروفوم ها در ساختن انواع بلوک های سقفی یونولیتی و دیگر قطعات یونولیتی مثل قالب ها و محفظه های نگهدارنده اشیاء و لوازم استفاده می کنند.
بلوک های یونولیت سقفی نسبت به هدایت حرارت، ضعیف هستند ولی هدایت کننده های خیلی عالی برای حرارت به شمار می آیند این یعنی حرارتی که درون ساختمان تولید می شود می توانند درون حفره های موجود در یونولیت های سقفی جریان پیدا کنند ولی نمی توانند از این بلوک ها خارج شوند.

در مقاله فوق گفتیم که چرا بلوک های سقفی یونولیتی بهترین عایق برای سقف ها هستند و امیدواریم که شما دوستان و همراهان عزیز بهترین استفاده را از آن برده باشید..

:پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید

بررسی الزامات استفاده از بلوک های یونولیت سقفی





 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0