لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تاریخچه بلوک سقفی - سقفه تیرچه بلوکی

یکی از رایج ترین روش های ایجاد سقف ساختمان ها در ایران سقف های تیرچه بلوکی است که در دنیای امروز در اکثر پروژه های ساختمانی کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.
 اکنون در این مقاله می خواهیم از تاریخچه بلوک سقفی تیرچه ای و روش پیدایش آنها را برای شما شرح دهیم.(جهت خرید انواع بلوک سقفی یزد کلیک کنید...)


تاریخچه بلوک سقفی تیرچه ای:

در زمان های قدیم سقف خانه ها را بصورت طاق ضربی می ساختند ولی با گذشت زمان متوجه شدند که این نوع سقف ها دربرابر زلزله مقاومت
مناسبی ندارند و دارای بیشترین خرابی هستند بنابراین مهندسان به این نتیجه رسیدند که سقف های تیرچه بلوک را جایگزین سقف های طاق ضربی کنند.
مهندسان در اوایل کار با سقف های تیرچه بلوکی با یک مشکل اساسی مواجه شدند و آن این بود که اجرای سقف های تیرچه بلوکی با استفاده از بلوک های سیمانی سقفی وزن سقف را بسیار سنگین می کرد و استفاده از بلوک های سفالی سقفی هم معمولا هزینه بر بود بنابراین به این نتیجه رسیدند که یونولیت های سقفی را جایگزین بلوک های سفالی و سیمانی سقفی کنند زیرا بلوک های سقفی یونولیتی نسبت به بلوک های سقفی سفالی و بلوک های سقفی سیمانی کم هزینه و کم وزن بودند. اما بلوک های سقفی یونولیتی هم دارای ایراتی بودند از جمله این ایرادات می توان به این نکته توجه کرد که هنگام آتش سوزی، بلوک های یونولیتی سقفی دود بسیار غلیظی ایجاد می کردند که درنهایت با ساخته شدن فوم های نسوز این مشکل هم رفع گردید.


   





هنگام خریدن بلوک های سقفی یونولیتی یا پلی استایرن به چه نکته ای باید توجه کرد؟

هنگام خریدن بلوک سقفی یونولیتی یا بلوک سقفی پلی استایرن حتما باید به این نکته دقت کنیم که مدل نسوز یا کند سوز آن را خرید کنیم و قبل از اینکه بخواهیم از آنها در کار استفاده کنیم حتما باید این بلوک های سقفی یونولیتی را تست کنیم تا از نسوز بودن آن مطمئن شویم.

در این مقاله قصد داشتیم شمارا با نحوه پیدایش سقف های تیرچه بلوکی و خرید بلوک های سقفی یونولیتی آشنا کنیم و امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید...

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

آشنایی با سقف های تیرچه بلوکی



 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0